Milyen hirdetési platformokon lehet használni?

Jelenleg a Google Ads hirdetési rendszeréhez lehet a hirdetésvédelmi szoftvert használni.

Miért jó a hirdetésvédelem?

A tavalyi év statisztikái alapján a kattintási forgalom 40%-a automatizált volt. Ami azt jelenti, hogy programok, bot-ok végezték. Ezért fejlesztettük ki a hirdetésvédelmi szoftvert, hogy ezeket megakadályozzuk.
A szoftver képes kiszürni a nem valós felhasználókat (programokat), illetve azokat a valós felhasználókat akik valamilyen okból (konkurens, márkautálók, stb.) csak le akarják kattintani a napi költségkeretet, ezzel károsítva a hirdetőt.
Maga a Goolge csak annyi szerepet vállal az egészben, hogy engedélyezi a keresési és display hálózaton megjelenő kampányoktnál az ip cím tiltást.
A program ezt a lehetőséget használja ki: detektálja a felesleges kattintót (bot, rosszakaró) és beküldi az Ads-nek tiltásra. Így ezáltal 3 másodpercen belül meg is jelenik az ip cím tiltó listán, nekik többé nem jelenik meg a hirdetés.

Hogyan működik?

A programokat, botokat úgy azonosítja, hogy nincs a képernyőn mozgás (sem mobil sem asztali), tehát egér vagy billentyű használat. Továbbá ha nincs előzménye a felhasználónak, mivel előtte a goolge keresőben kattintani kell ahoz hogy a weboldalra érkezzen. Ezek nagyon egyszerű detektálása a nem valós felhasználónak, amint érzékeli a botot, többé már neki nem jelenik meg a hirdetés. Vannak a felesleges kattintók, akik többször is (3x) megérkeznek az oldalra, de 10 másodpercen belül kilépnek. Szóval ha az nap 3x rákattint a hirdetésedre és kilép, negyedjére nem jelenik meg neki a hirdetés.
Továbbá napi 4-szer érkezik meg ugyan az a felhasználó, 10 másodpercen túl ötödjére nem jelenik meg neki a hirdetés.
A felesleges kattintók lehetnek, konkurencia, márkautálók, stb. Ha 3-4-szer megérkezett az oldalara aznap megjegyzi a webodal nevét, ahoz nem kell neki a hirdetésre kattintani.

Mi van ha a csaló kattintó változtatja az ip címét?

A hirdetésvédelem szoftver erre is megoldást nyújt. Meg tudja jegyezni a felhasználót az ip címe nélkül is és ha bot-nak vagy csaló kattintónak számít, az első weboldalra érkezéskor tiltja az aktuális ip címét a renszer.

Milyen kampányoknál lehet használni?

Keresési, Shopping és display kampányoknál szűr konkrétan a hirdetésvédelmi szoftver. Jelenleg a teljesítménymaximalizáló kampányoknál nincs manuális tiltó ip cím megadási lehetőség. A program a Google API rendszerének úgy adja ki a parancsot, hogy az összes engedélyezett, futó kampányban tiltsa a megadott ip címeket.
Tehát ha nem is látszik, de a Teljesítmény Maximalizáló kampányokhoz is bekerül a tiltott ip.

Mennyi IP címet tud egyszerre kezelni a Google Ads?

A Google Ads ip cím tiltó listája 500 ip címet tudsz egyszerre tárolni. A hirdetésvédelmi szoftver ezt dinamikusan kezeli: a legrégebbit törli és hozzáadja a legújabb tiltandó ip címet. Így folyamatosan frissül a lista mindig az aktuális tiltandó ip címek szerepelnek a listában.

Hogyan lehet telepíteni?

Fel kell venni az ügynöki fiókunkat kezelőként a hirdetési fiókba.
El kell helyezni egy szkriptet az oldalon (ahogy pl. a Google Analitycs-nek).